[O2] PCMSCAN dla ELM 327 - co potrafi? czy warto zakupić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bobek88
    Drive
    • 2008
    • 65

    [O2] PCMSCAN dla ELM 327 - co potrafi? czy warto zakupić?

    mariusz8, graniczna dopuszczalna i bezpieczna grubość klocków wg wszelkich poradników i książek z cyklu "Sam naprawiam" to 7mm z płytką podstawy klocka. Sama płytka ma coś około 5mm tak więc min okładziny ciernej to 2mm.

    Dodatkowo zużycie klocków w ekstremalnych ciężkich warunkach po mieście wynosi ok 1mm na 1000 km. Przy normalnej jeździe można ten przebieg powiększyć od 50 do 100%. Możesz teraz określić na ile starczą.

    Warto samodzielnie mierzyć sobie grubość okładziny a nie patrzyć na kontrolkę. Jak dodatkowo masz aluminiowe felgi to nie stanowi to najmniejszego problemu można poprostu sobie zerknąć przez otwory, przy stalówkach dostęp jest utrudniony ale jak przyświecimy jakąś latareczką to też widać okładziny.

    Mogą zdarzyć się dwie sytuacje. Po pierwsze wystarczy że kabelek od czujnika wcześniej się przetrze lub urwie i nie będzie miał przejścia. Wtedy kontrolka może się zapalić jak zostanie 4-5mm okładziny tak więc szkoda kasy za wcześnie wymieniać. Druga sytuacja to max zużycie klocków ale w przypadku jak niefortunnie kabelek od czujnika może się odłączyć ale zachowując przejście. Wtedy kontrolka się nie pali a klocki możemy zjechać do zera aż płytka podstawy zacznie nam trzeć o tarczę.
    http://bobek88.mybrute.com
  • sontario
    Rider
    • 2007
    • 260
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    [O2] PCMSCAN dla ELM 327 - co potrafi? czy warto zakupić?

    Jakiś czas temu zakupiłem tani interfejs ELM 327. Chciałem mieć możliwość sczytywania błędów, kasowania MIL i mam, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Na kosmicznie drogi HEX CAN z VCDS'em mnie nie stać, więc poszukałem programików właśnie pod mój ELM 327. Mam wersję demo zachwalanego przez dystrybutora programiku PCMSCAN. Niby cuda na kiju, odczyt danych rzeczywistych, hamownia, pomiar na 1/4 mili itd... Co właściwie to potrafi? Jakie dane odczytam ze sterownika samochodu i czujników oprócz temp. płynu, obrotów, prędkości i ciśnienia doładowania? Jest coś ponad to? Jak w ogóle działa ta hamownia? Daje to wiarygodne wyniki?

    Zanim kupię pełną wersję za ponad 2,5 stówy wolałbym się upewnić, czy nie wywalę kasy w błoto. Bawił się ktoś z was tym czymś? Jakie macie opinie?
    OII Elegance 2.0 TDI

    Komentarz

    • jacog
      Rider
      • 2008
      • 420
      • Felicia I (6U1)

      #3
      PCMSCAN to także diagnostyka po OBD2 (nie jest obslugiwany protokol specyficzny dla grupy VAG) - szkoda kasy na pełna wersje. Od hamowni nie ma co wymagać - bazuje na prędkości pojazdu i obrotach odczytanych po kablu z ecu (które są podawane z opóźnieniem a do tego tylko 2 razy na sekundę) a reszte sobie wylicza. Większość programów do ELM-a robi to samo bo po obd2 dużo odczytać się nie da tylko różnie wyglądają.

      Komentarz

      • sontario
        Rider
        • 2007
        • 260
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Czyli jednym słowem kaszana. Też mnie się wydaje, że ubogie info podaje. Myślałem, że to tylko przez wersję testową. Jednak nie ma chyba rzeczywiście sensu kupować oryginału.
        OII Elegance 2.0 TDI

        Komentarz

        • jacog
          Rider
          • 2008
          • 420
          • Felicia I (6U1)

          #5
          Jak dobrze poszukasz to pełna wersja się znajdzie - a jak Ci się przypadkiem spodoba to sobie kupisz oryginał dla czystego sumienia

          Komentarz

          • sontario
            Rider
            • 2007
            • 260
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Wiem wiem Rozczarowany jestem tą pełną wersją, niewiele informacji podaje, a hamowni jeszcze nie sprawdzałem. Chyba trzeba zacisnąć pasa i kupić VCDS'a....
            OII Elegance 2.0 TDI

            Komentarz

            Pracuję...